maandag, oktober 16, 2006

Ook dit is Honduras!



even de tourist uithangen in La Tigra, een natuurgebied in Valle de Angeles, niet ver van Tegucigalpa



Een Nederlandse collega, die al jaren in Honduras woont en nu ook tijdelijk bij MOPAWI werkt, zij het in een ander gebied, nodigde me met nog een 'landgenoot' uit om te gaan wandelen in de bergen, compleet met Hollandse-boterhammen-picknick. 't Was heerlijk om een dagje weg te zijn uit de stad!

De afgelopen week heb ik m'n 'dossierstudie' verder uitgewerkt: inmiddels heb ik bijna alle voor mij interessante rapporten en verslagen die MOPAWI in de bieb heeft staan, redelijk doorgenomen. Daarnaast ben ik bij een aantal andere interessante NGO's en organisaties langsgeweest, zoals het Instituto Nacional de la Mujer om meer te weten te komen over NGO ervaringen met gender, vrouwenrechten en de Hondurese context van dat al.

De komende week hoop ik mijn observaties ook buiten Tegucigalpa uit te breiden: donderdag vertrek ik naar de provincie Copán, in Santa Rosa de Copán, ga ik naar de opening van een nieuw kantoor van ASONOG. Maandag en dinsdag ben ik in de kustplaats Puerto Cortes om een genderworkshop van de organisatie OCDIH bij te wonen. Terug in Santa Rosa wil ik nog wat projecten van deze beide organisaties bezoeken. 't Belooft een interessante tijd te worden, ik heb er zin in!

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Hi Anja, goed om te horen dat je er veilig en wel bent en het zo naar je zin hebt. Geweldige foto's!
Ik schrijf je binnenkort een uitgebreide mail. Geniet onwijs van alles wat je doet en ik blijf je volgen op je blog!
liefs
Suzanne

OntplofteFohn zei

Waren de Hollandse boterhammen die je had meegenomen niet inmiddels beschimmeld? Of kan je daar ook Hollandse boterhammen kopen?

Voor morgen: Goede reis!

Anoniem zei

dankjewel!
wat die boterhammen betreft: een van beide heren was onlang in NL geweest, en had echte Hollandse kaas meegenomen. Gaat ook best met een Hondurees broodje.
Tot later!
Anja

Anoniem zei

Hi Anja,

Hele goeie reis morgen. Wat een leuke pix!

groetjes, Ellen

Anoniem zei

He Anja!

Lekker druk daar! Ik ben wel jaloers op al die mooie bergen en bossen. Helemaal mijn natuur. Helaas ben ik nog niet verder gekomen dan de dagelijkse traffic jams (zelfs met fiets sta je stil!!!) en n flinke dosis gezonde CO2.

Dorie

Marieke Veeger zei

Dag Anja,

Ik zag je weblog staan in het E-zine magazine van ICCO, dus ben even een kijkje gaan nemen. Ik ben namelijk wel benieuwd naar ervaringen van anderen Juniors, ik zit zelf sinds juli dit jaar in Bolivia. Wat is eigenlijk je functie, als ik vragen mag?
Leuk trouwens, je site. En wat tof dat je in Tigus zit, ik heb daar een paar leuke vrienden zitten en heb goede herinneringen aan Utila (zoals iedereen waarschijnlijk, die daar is geweest..).

Zomaar wat woorden eigenlijk. Ik hoop dat het je tot nu toe goed vergaat, en wens je veel succes! De eerste periode is niet altijd even makkelijk.. Mocht er iets zijn wat je wil delen, aarzel dan niet contact op te nemen.

Groetjes,

Marieke
(Junior Adviseur Org Ontw - AIS Bolivia)