zaterdag, februari 28, 2009

´Profa´

Sinds afgelopen week ben ik ´profesora de inglés´. Op een lagere privéschool geef ik Engels, in de middaguren. In tegenstelling tot wat je misschien zou denken, is een privéschool hier niet een luxe bedoening, al kost betalen de ouders wel meer schoolgeld dan op een publieke school. Maar omdat alles door de ouders zelf gefinancierd moet worden, zijn er maar beperkte voorzieningen; het gebouw is bijvoorbeeld niet goed afsluitbaar, we hebben geen gordijnen (en af en toe wel felle zon), en er is ook geen electriciteit.... Daar sta je dan met je ghettoblaster en voorbereide lessen vol met educatieve liedjes...
´t Zijn korte lesuren, 2x35 minuten per klas, dus het is zo voorbij, ´k moet m´n best doen het niet te vol te willen maken. Behalve Engels is het natuurlijk ook een soort interculturele uitwisseling en algemene ontwikkeling: ´Ik kom uit Nederland. Weet iemand waar dat ligt?´ ´Ja, ik, ik ook.´´Oké, waar dan?´´Nou, dat ligt heel ver weg.´Juist ja, daar.

Het voordeel ten opzichte van een publieke school is wel dat de klassen wat kleiner zijn, zo´n 6-10 leerlingen per klas, met uitzondering van de kleuters en de eerste klas, dat zijn er zo´n 20. Het is een leuke uitdaging, net als een aantal privégroepjes die zich spontaan hebben gevormd. ´k Ben benieuwd hoe lang iedereen het volhoudt, we zullen zien. Ik ben in elk geval lekker bezig!







2 opmerkingen:

Anoniem zei

Hey sis!
Welkom in het onderwijs ;)
Liefs, Titia

Anja de Boer zei

nou, voorlopig ben ik nog heel blij met alle enthousiaste reacties op de liedjes... en als ik het schoolplein op kom fietsen krijg ik regelmatig de vraag: wanneer kom je nou bij ons??? klas 2 besloot me na de laatste les massaal te omhelzen... da´s toch ook wel wat waard