woensdag, februari 04, 2009

Terug in Tegus

Sinds gisteren ben ik met bagage en al, gezond en wel, weer in Tegucigalpa beland. Een nachtje in Miami had de jetlag qua tijdsverschil al redelijk beperkt, en het ´koude´ front dat momenteel boven Honduras hangt, maakt de overgang qua temperatuursverschil ook niet zo groot: het is hier momenteel 18 (!) graden en het miezert een beetje; met uitzondering van mijn winterjas kan ik vrijwel dezelfde kleren aan als waarin ik vertrokken ben.

´t Voelt goed hier weer te zijn, en na een lekker lange vakantie ben ik vanmorgen meteen weer aan de slag gegaan: een vergadering bij GOAL over de verdere voortgang (en afsluiting) van het onderzoek. Goed nieuws: ze zijn erg tevreden over de eerste versie, en het wachten is nu nog op wat laatste (kleinere) commentaren en aanpassingen, het maken van een samenvatting etcetera. Daarnaast willen ze graag een presentatie (of mogelijk meerdere) voor andere nationale en internationale organisaties en autoriteiten, waaronder de VN. Leuk om te horen -interessante uitdaging-, en fijn om een bevestiging te krijgen van de toch wel omvangrijke klus, die nu grotendeels geklaard blijkt te zijn. Afhankelijk van de omvang van de commentaren en de te verwachten presentaties, hoop ik deze of volgende maand het geheel te kunnen afronden.

De komende dagen ben ik bezig met nog wat andere bezoekjes en contacten (wat vrienden en oud-collega´s bezoeken, het beginnen van de verlengingsprocedure van mijn verblijfsvergunning e.d.) die ik in Puerto Lempira niet kan doen. A.s. dinsdag hoop ik naar Puerto Lempira te reizen, waar ik erg naar uitzie. Daar hoop ik de eindversie van het rapport te kunnen maken, en me ook te oriĆ«nteren op andere werkmogelijkheden.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Wat goed zeg, dat ze zo tevreden zijn over je eerste versie. Dat scheelt een hoop werk!

Anoniem zei

Ben je trouwens geen Hagenees meer?

Anja de Boer zei

goeie vraag... ik vond het gewoon wel eens tijd om m´n blog een iets ander aanzicht te geven. ik ben in elk geval geen Hondurees hoor, mocht je dat vrezen, ik blijf gewoon een Hollander met Hondurese Belevenissen.