woensdag, februari 07, 2007

Puerto Lempira!

Eindelijk, na alle verhalen en geschriften over Puerto Lempira, ben ik er zelf. Veel medepassagiers hadden dozen met pizza’s meegenomen, want er is geen Pizzahut in Puerto Lempira. Verder is er best een heleboel, zoals ander vet en vullend voedsel ;) en internet. Veel Hondurezen buiten La Mosquitia hadden me gewaarschuwd: er is niks te beleven en het is lang niet zo mooi qua natuur als de rest van La Mosquitia.

Ach, ik zal het allemaal wel zien, en zal waarschijnlijk ook veel reizen, per boot hier. Maar mijn eerste indruk is: relaxte mensen, gemoedelijke sfeer en wat heeft MOPAWI een geweldig kantoor aan het water!!! Puerto Lempira ligt aan een vrij groot (zout) meer, met een opening naar de Atlantische oceaan.


wie wil hier nou niet werken???


een van de kantoorgebouwen (waar ik zelf ook zit)


collega Elisabeth

En ik heb een fantastisch huis. ’t Is alleen nog leeg. Er wordt momenteel e.e.a. in elkaar getimmerd om het wat bewoonbaarder te maken. Er is in elk geval genoeg te krijgen in het dorp, al is het wel iets duurder door de transportkosten. En er is stromend water (momenteel ook vanuit de lucht) en in principe van 9 uur ’s ochtends tot 3 uur ’s nachts elektriciteit. Momenteel logeer ik in het guesthouse van MOPAWI, met een zacht ruisend meer op de achtergrond…

4 opmerkingen:

Anoniem zei

hey anja, dat ziet er geweldig uit. Mooier had je toch niet kunnen dromen? Ben zeer benieuwd naar de verhalen die nu komen. Heel veel succes en plezier. Dorine

Anoniem zei

Zo dan ... komt er daar binnenkort nog een vacature vrij daar :D??

Gisteren was hier weeralarm (beetje overdreven van de NS), gladheid en sneeuw ... en jij hebt een zonnige werkplek!
Ik heb de neiging om jouw kant op te komen ... moeah, misschien in juli/aug.

groetjes, Ellen

Anoniem zei

Hallo Anja,

was een beetje nieuwsgierig geworden. Zat net nog een oude kerkklanken te lezen en daarin stond je blogspot vermeldt. Dus even kijken waar je woont en werkt.
prachtige omgeving. Is er ook nog vis? het is er vast beter weer als hier. Dan regen, dan sneeuw, dan storm.een goede tijd gewenst.
groeten van Kirsten, Gert-Jan, Francis, Jannet en Leen de Rover.

Anoniem zei

He Anja,

Tja en daar zit ik dan nog steeds achter mijn bureautje in Amsterdam :(
Als ik je weblog lees vraag ik me toch af waarom ik niet weer mijn koffers pak. Het begint meteen te kriebelen....
Ben erg benieuwd naar je belevenissen in Honduras.
Heel veel succes!

Tineke