zaterdag, maart 22, 2008

Heilige Week


Het is Semana Santa, ofwel de Heilige Week voor Pasen. Ik ben in Tegucigalpa en laat me imponeren door de stilte en de leegloop van de anders zo chaotisch drukke stad, maar ook de processies en zaagseltapijten.

De weinige mensen die er niet op uit zijn getrokken, wijden zich aan het creeƫren van kleurrijke mengsels in de afgezette straten van hartje Tegus.

Op Goede Vrijdagochtend worden de mallen gevuld, de kleuren gemengd en het zaagsel nat gespoten.



Aan het eind van de dag zijn de creaties klaar, en worden door velen bewonderd, alvorens de processies beginnen.

1 opmerking:

Unknown zei

Hola querida Anja,

Ik zie dat niemand meer berichtjes achterlaat. Dat is niet leuk natuurlijk. Ik zit midden in mijn planningsfase van mijn reis naar Honduras. Shakira (mijn collega) en ik zien het helemaal zitten om bij jou eventueel een antropologisch werkje op te knappen. Zolang het in het spaans kan zien we geen problemen. Helemaal leuk allemaal, heb er enorm veel zin in. Nog maar een week of 10 en dan zijn we al in Honduras...
We houden contact!

Beso Anne